חברת נטפים, המובילה בתחום הפתרונות להשקיה חכמה, זכתה בפרס קיימות לתחום ייצור החלב בארה"ב לשנת 2020. הפרס ניתן על השפעה יוצאת מן הכלל, בגין פיתוח פתרונות השקיה בטפטוף תוך שימוש במי שפכים מהרפתות עבור מחלבות בארה"ב.

מרכז החדשנות למחלבות אמריקאיות הכיר בשותפות הפרויקט שבין נטפים ארה"ב,  מחלבת דה ג'אגר De Jager)), מחלבת מק'רי McRee)) ומחלבות ווסטרן-יונייטד לשיפור הקיימות בתפעול החלב. הפרוייקט מאפשר חקלאות מעגלית בה השפכים שמייצרת הרפת משמשים להשקיה ודישון של גידולי המספוא שהם מזונן של הפרות, בצורה חכמה ומדוייקת וללא נזק סביבתי שעלול להיווצר משימוש בלתי מבוקר במי שפכים.

הפרויקט הייחודי עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, פרי פיתוחה של נטפים, של סנסורים וחישה מרחוק המאפשרים למהול מי שפכים מהרפתות ומים מתוקים במטרה להחזירם לתהליך ההשקיה בצורה מבוקרת. החיישנים עוצרים את תהליך ההשקיה כאשר איכות המים יורדת ובכך מווסתים את כמות השפכים הנמהלים במים דבר המאפשר השקיה רציפה, חסכונית, שאינה מזיקה למערכת ההשקיה או לסביבה, ומעל לכל משפרת את היבולים.

מערכת השליטה ובקרה NETBEATTM של נטפים מסוגלת לבצע התאמות בזמן אמת על מנת לשמור על תערובת חומרי ההזנה שבמים ביחס שנקבע ובכך למנוע שימוש יתר בחומרי דשן.