חקלאות

פרויקט "יער האקלים" נועד לייצר שינוי אמתי

בשבוע שעבר הושק בטייבה פרויקט מרשים וייחודי, "יער האקלים" פרויקט המשלב שמירה על איכות הסביבה, נטיעת עצים ומאבק במשבר האקלים - וכך זה קרה...
הפרויקט הוקם על ידי עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה" מיזם חברתי לשינוי אקלים שפועל כבר משנת 2006, ומטרת היסוד שלו היא לפעול למען הגברת המחויבות האנושית לשמירה על הסביבה.

המיזם מתמקד בצמצום ההפקה והשימוש בדלקים מחצביים (נפט, פחם וגז טבעי) לאנרגיה חקלאות, ובקידום פעילות אגרו-אקולוגית, נטיעת עצים ושימוש בפסולת אורגנית להזנת חיות משק, לדישון קרקעות ולהפקת אנרגיה.
צוות המיזם המסור ומעורר ההשראה, עושה זאת על ידי פיתוח פרויקטים פורצי דרך שמשלבים אקולוגיה מעשית לצד חינוך והסברה, וצומחים ומתנהלים במוסדות חינוך,קהילות עירוניות וכפריות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, בארגונים ללא כוונת רווח, במפעלים ובעסקים.
לפני מספר חודשים חברה יחידת האחריות התאגידית של נטפים ליוזמה, על מנת לסייע ולקדם את מיזם "יער האקלים" שמהותו נטיעת עצים אחראית ואקולוגית.
מטרת היער היא להבטיח נטיעת כמות משמעותית של עצים בשטחים שוליים בערים וישובים, כדרך להתמודדות עם משבר האקלים והעלייה בצפיפות האוכלוסייה במרחב העירוני בישראל.
לנטיעת עצים השפעה עצומה על שיפור איכות הסביבה והמאבק במשבר האקלים על ידי הפחתת זיהום אוויר, וויסות טמפרטורה, העשרת המגוון הביולוגי, ייצור חמצן, קיבוע גזי חממה מהאטמוספירה ותכונות נוספות שתורמות לאדם ולכדור הארץ.
דניאל כץ מעמותת "היוזמה" סיכם את הפרויקט במילים נרגשות: 
"וואו, איזה יום! 20 תושבי טייבה (קבוצת מנהיגות נשית, ילדים ושכנים), 2 מתנדבים אלופים, 3 חברים מצוות "יוזמת האנרגיה הטובה", 3 עובדים מעיריית טייבה, נציג בכיר מנטפים, ראש עיריית טייבה עו"ד שועאע מסארווה מנצור, 59 עצים חדשים (ושני ספסלים!) שחברו יחד לפעולה בשטח ציבורי, שלפני חודש אף אחד לא טרח אפילו להביט עליו מרוב פסולת והזנחה.
את כל היום הזה ליוותה התרגשות ושמחה מאוד גדולה מצד כולם. היה תענוג לראות כמה יפה עובד שיתוף פעולה שבו כולם יוצאים נשכרים. 
והאמת? זה בעיקר פתח לנו את התיאבון - עוד ועוד רשויות ועיריות רושמות שטחים לפרויקט 'יער האקלים' ואנחנו בדרך אל כולם. 
תודה רבה על ההתגייסות, העזרה, הליווי וכמובן על הציוד המדהים שעושה פלאים ומאפשר לפרויקט הזה "לייצר שינוי אמתי".